Καλώς Ήλθατε!

Η ελευθερία του ατόμου εκφράζεται μέσα από τον γραπτό λόγο. Αυτό είναι ένα ιστολόγιο που δημιουργήθηκε με την ελπίδα να μπορεί να γράψει ο καθένας ένα δικό του κείμενο, και να φιλοξενηθεί για να επιβεβαιώσει την ελευθερία του!

Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2015

Εξελίξεις στην υπόθεση μητέρας που αρνήθηκε για το παιδί της την υποχρεωτική εκπαίδευση!

Γράφει η Κα Ηλέκτρα Κούτρα:

Με «ενημέρωσε» χθες το μεσημέρι η γραμματέας της Εισαγγελέα Ανηλίκων, κατόπιν κλήσης μου στο γραφείο τους, ότι «αν μέχρι τη Δευτέρα δεν μας φέρει η πελάτισσά σας βεβαίωση εγγραφής του παιδιού της στο δημοτικό, θα αφαιρέσουμε την επιμέλεια». «Έτσι, χωρίς Δίκη;» τη ρωτώ. «Θα στείλουμε την αστυνομία να της το αφαιρέσει. Τη Δευτέρα». Εγώ: «Θα μας το γράψετε, τουλάχιστον αυτό; Δεν έχουμε ούτε ένα έγγραφο από το φάκελο που σχηματίσατε». Η κ. Γραμματέας: «Όχι». Και μου το ‘κλεισε.
Κανένα έγγραφο. Σε καμία φάση της διαδικασίας. Ούτε όταν μπήκε στο σπίτι της εντολίδας μου και του παιδιού της κοινωνική λειτουργός για να συντάξει έκθεση συνθηκών διαβίωσης, ούτε αντίγραφο της παραγγελίας που δόθηκε για να γινει αυτό. Ούτε όταν γίναμε δεκτές προς ακρόαση από την κ.Εισαγγελέα και πέρασα μισή ώρα να εξηγώ τον δικαιωματικό χαρακτήρα της υπόθεσης και η μαμά να εξηγεί τις παραμέτρους της συνειδητότατης απόφασής της ως γονέα να παράσχει αποσχολειοποιημένη –υψηλού επιπέδου- εκπαίδευση στην κόρη της, βασιζόμενη σε ό,τι αντιλαμβάνεται ως υπερνομοθετικά κατοχυρωμένα δικαιώματα και των δυο τους. Ούτε όταν κλήθηκε (πάλι άτυπα!) να παραστεί στο ΑΤ (μαζί μου) προκειμένου να της γίνουν συστάσεις και παρότι κατέθεσε Υπόμνημα 128 σελίδων εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους, με γνώμονα το βέλτιστο συμφέρον του παιδιού της και μόνον, πράττει ως πράττει. Όλα «ατύπως». Το ίδιο και ο εκβιασμός της μητέρας να διαλέξει ΠΟΙΑ από τα δικαιώματά της θα απεμπολήσει. Γιατί, απ’ ότι φαίνεται, ΔΕΝ μπορεί να απολαύσει όλα της τα δικαιώματα χωρίς δυσανάλογη παρέμβαση της πολιτείας.
Με υποκριτικό έμβλημα «το συμφέρον» ενός παιδιού 8 ετών που, εκπαιδευόμενο εκτός σχολικού πλαισίου, γράφει, διαβάζει, υπολογίζει, σε ξεναγεί άνετα στο μουσείο μιλώντας με αγάπη για τη μυθολογία που γνωρίζει εντυπωσιακά καλά, που είναι ήδη μπλόγκερ και που έχει σειρά δραστηριοτήτων που το κοινωνικοποιούν φυσιολογικά, η Εισαγγελία αποφασίζει –χωρίς να θεωρήσει αναγκαίο να κοινοποιήσει έστω και ένα έγγραφο στα θιγόμενα μέρη- να χωρίσει βίαια μάνα και παιδί, όχι εισάγοντας υπόθεση σε δικαστήριο, αλλά ΜΕ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ.
Ένα χαρούμενο και ψυχικά υγιές παιδί, σχεδιάζεται να υποβληθεί σε μιαν αστυνομική επιχείρηση βίαιου αποχωρισμού από τη μητέρα της, κάτι που είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ βέβαιο πως θα την τραυματίσει ανεπανόρθωτα και θα τη στιγματίσει δια βίου, «για το καλό της», όπως το εννοεί η Πολιτεία.
Έχοντας διαπιστώσει από κοντά τον αγώνα που γίνεται από την κοινωνία των πολιτών για να εγγραφούν τα παιδιά Ρομά στο σχολείο, χωρίς την ουσιαστική υποστήριξη της Πολιτείας, έχοντας διαπιστώσει εκ του σύνεγγυς την εγκληματική αδράνεια της εισαγγελίας ανηλίκων ως προς την εν τοις πράγμασι εποπτεία των ασυνόδευτων ανηλίκων των οποίων δια νόμου είναι υπεύθυνη όσο βρίσκονται στη χώρα, παιδιά τα οποία ζουν στα πάρκα και βιάζονται κάθε τρεις και λίγο «υπό την επιμέλεια της Εισαγγελίας», παιδιά που εξαφανίζονται, ενδεχομένως πωλούμενα για όργανα, παιδιά που όχι μόνο δεν πάνε σχολείο αλλά αφήνονται να περιφέρονται μόνα και νηστικά στους δρόμους, εκτεθειμένα στα στοιχεία της φύσης, πραγματικά ΣΟΚΑΡΟΜΑΙ από την «αισθητική» της Εισαγγελίας στη συγκεκριμένη υπόθεση.
Θα επισκεφθώ και η ίδια την Εισαγγελία τη Δευτέρα το πρωί. Και αν η Πολιτεία επιμείνει στη σχεδιαζόμενη θυματοποίηση, θα ζητηθεί ασφαλιστικό μέτρο από υπερεθνική δικαιοδοτική αρχή, ενδεχομένως όχι από το ΕΔΔΑ…

Σημαντικά διεθνή νομικά «εργαλεία» κατοχυρώνουν το δικαίωμα των γονέων να είναι η εκπαίδευση των παιδιών τους σύμφωνη με τις θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις τους.
Το 2ο άρθρο του 1ου Πρόσθετου στην ΕΣΔΑ Πρωτοκόλλου, ορίζει ότι: «Άρθρο 2 - Δικαίωμα στην εκπαίδευση. Ουδείς δύναται να στερηθή του δικαιώματος όπως εκπαιδευθή. Παν Κράτος εν τη ασκήσει των αναλαμβανομένων υπ' αυτού καθηκόντων επί του πεδίου της μορφώσεως και της εκπαιδεύσεως θα σέβεται το δικαίωμα των γονέων όπως εξασφαλίζωσι την μόρφωσιν και εκπαίδευσιν ταύτην συμφώνως προς τας ιδίας αυτών θρησκευτικάς και φιλοσοφικάς πεποιθήσεις.»
Σύμφωνα με την Οικουμενική Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των Ηνωμένων Εθνών: Άρθρο 26 (1) Καθένας έχει το δικαίωμα στην εκπαίδευση (…) (2) Η Εκπαίδευση θα πρέπει να στοχεύει την πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας και την ενδυνάμωση του σεβασμού για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες. Θα πρέπει να προωθεί την κατανόηση, την ανεκτικότητα και τη φιλία μεταξύ όλων των εθνών, των εθνικών ή θρησκευτικών ομάδων, και να ακολουθεί τις δραστηριότητες των Ηνωμένων Εθνών για τη διατήρηση της ειρήνης. (3) Οι γονείς έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν το είδος της εκπαίδευσης που θα δοθεί στα παιδιά τους.
Άλλα κορυφαία νομικά «εργαλεία», εκτός της ΟΔΔΑ (άρθ.26 παρ.3) και της ΕΣΔΑ (2ο άρθ. 1ου ΠΠΠ), όπως η Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού των Ηνωμένων Εθνών (άρθ.5, μεταξύ άλλων), το Διεθνές Σύμφωνο για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα (άρθ.13.3) η ICCPR (άρθ.18 παρ.4 σε συνδ με 4 παρ.2), ο Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε. (άρθ.14 παρ.4), εγγυώνται το σεβασμό εκ μέρους του κράτους στο δικαίωμα των γονιών να έχουν τα παιδιά τους εκπαίδευση σύμφωνη με τις πεποιθήσεις τους (εφόσον βέβαια αυτές δεν αντιστρατεύονται τις ανθρωπιστικές και δημοκρατικές αξίες, διότι σε διαφορετική περίπτωση θα μιλούσαμε για καταχρηστική επίκληση των προστατευτικών αυτών διατάξεων, μη ανεκτή στα κράτη δικαίου).
Ο δε Ειδικός Εισηγητής του ΟΗΕ για την Εκπαίδευση, ήδη σε έκθεση του 2007, διατύπωσε πως η κατ’ οίκον εκπαίδευση θα έπρεπε να είναι μια νόμιμη εκπαιδευτική επιλογή σε όλα τα κράτη μέλη. Από δε πλευράς ηπίου δικαίου, έχει σχετικά με το θέμα εκδοθεί και υποστηρικτική της αποσχολειοποιημένης εκπαίδευσης σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (23 Οκτ.2012) προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σχετικά άρθρα από το ιστολόγιο:
Δικαίωμα στην ελεύθερη, δημοκρατική, φυσική εκπαίδευση

Ξεκινάμε!
http://denphgainosxoleio.blogspot.gr/2015/04/blog-post_8.html

Είναι μόνο μια μαμά!
http://denphgainosxoleio.blogspot.gr/2015/04/blog-post_18.html

Με τακτικές ξεπερασμένες...(επιεικώς απαράδεκτες)
http://denphgainosxoleio.blogspot.gr/2015/10/blog-post_11.html

1 σχόλιο:

  1. Ευχαριστούμε για τη δημοσίευση και τη στήριξη...σε ό,τι φαίνεται αλλά δεν είναι τελικά αυτονόητο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή